Tuż przed zmaganiami na torze w Portimao Francuz przyznał, że chciałby wywalczyć mistrzostwo świata wspólnie z rodziną Red Bulla. Jednak kierowca z Rouen wyznał też, iż są "inne możliwości", aby osiągnąć taki sukces.
Od dłuższego czasu media związane z F1 donoszą, iż relacje Pierre'a Gasly'ego z głównym zespołem rodziny Red Bulla stają się coraz bardziej napięte. Wszystko z powodu specjalnego felietonu, który w ostatnim czasie opublikował 25-latek. Opisał w nim bardzo szczegółowo, dlaczego został zdegradowany do Toro Rosso i z jakimi problemami musiał się zmagać w ekipie z Milton Keynes.
Dodatkowo Gasly regularnie jest krytykowany przez Helmuta Marko, który odpowiada za program rozwojowy kierowców Red Bulla. Mimo takiej nagonki Francuz cały czas marzy o mistrzowskim tytule w barwach austriackiego teamu:
"Jestem w Formule 1, aby walczyć na samym topie. Każdego dnia ciężko pracuję, by stać się lepszym kierowcą i pewnego dnia móc konsekwentnie walczyć o mistrzostwo świata", powiedział zawodnik AlphaTauri, cytowany przez PlanetF1.
"To jest mój najważniejszy cel i mam nadzieję, że dostąpię tego w Red Bullu. Jestem w F1 dzięki Red Bullowi i z tego powodu jestem im za to bardzo wdzięczny. Na ten moment ciągle się tutaj znajduję, więc to mój cel."
Jednak mimo dużej chęci do dalszej współpracy z Red Bullem, Gasly wyznał też, że w ostateczności będą również dla niego "inne opcje:"
"Jeśli będziemy chcieli nadal współpracować, to oczywiście będę bardzo zadowolony. Natomiast jeżeli nie będzie takiej chęci, pojawią się również inne opcje."
"Najważniejsze jest to, aby być cały czas konkurencyjny i osiągać dobre rezultaty. Potem dopiero popatrzymy za innymi możliwościami."
30.04.2021 00:24
0
Dopóki Verstappen będzie w RBR, dopóty nie ma większych szans wrócić do tego zespołu. Prędzej wezmą Tsunodę, chyba że Perez będzie jeździł bardzo dobrze. Wszystko jednak zależy od tego, jak ułoży się stawka w przyszłym sezonie i kto straci, a kto zyska.
30.04.2021 08:52
0
@1 Gasly nie może liczyć na powrót do Red Bulla. Widać jak Helmut go nie trawi. Raczej tutaj gra jakaś prywata. Nie lubi chłopaka i będzie kład jemu kłody pod nogi. Gasly musi sobie szukać innego zespołu. Perez, wydaje mi się że to jest opcja na jeden rok. Pożyjemy zobaczymy, to początek sezonu.
30.04.2021 11:45
0
Tak, dla Gasly'ego jest szeroki wachlarz opcji do wyboru: Haas, Williams, Alfa Romeo...
30.04.2021 22:26
0
Obstawiam że za rok wskoczy do Alpine.
01.05.2021 11:01
0
@3. ds1976 "Tak, dla Gasly'ego jest szeroki wachlarz opcji do wyboru: Haas, Williams, Alfa Romeo..." Plus Alpine (jak Ocon nie będzie dawał rady lub Alonso da sobie spokój po 2022), Aston Martin (jak Vettel da sobie spokój po 2021 lub 2022) i McLaren (w razie jakby Norris lub Ric odeszli po 2022). Plus oczywiście pozostanie w Alpha Tauri lub powrót do Red Bulla (mało możliwy, ale nie niemożliwy - Marko go tam raczej vetuje, ale Marko też nie jest wieczny i niezbędny - facet właśnie skończył 78 lat i mam nadzieję niedługo pójdzie na emeryturę sam albo z lekką "pomocą" Mateschitza :P). Tak więc dość szeroki wachlarz opcji na 2022 lub 2023 bo 8 z 10 bolidów :)
01.05.2021 13:44
0
@5 A gdzie mają iść Norris? Za Sainza do Ferrari? Bo to kierowca na fali wznoszącej - może tylko awansować. Co do RIC się zgodzę, dla niego podobny kierunek: Haas, Williams, Alfa, ewentualnie Aston. Za Ocona do Renault? Tylko chęć zatrudnienia Francuza we francuskim zespole mogłaby przeważyć, nic więcej. Red Bull - drzwi zamknięte, Mercedes - pusty śmiech, Ferrari zamknięte. Tak więc Gasly zostanie w Toro Rosso, albo pójdzie do Renault na sezon, dwa i degradacja. (sorry, za używanie starych nazw, ale jakoś nie mogę się przyzwyczaić do nowych wynalazków).
01.05.2021 14:58
0
Nie tylko Wiliams, Haas czy Alfa ale przede wszystkim do Alpine mógłby iść ewentualnie Aston Martin. Należy też pamiętać, że w czołówce stawki też mogą pojawić się wolne miejsca np. Bottas jest czasem trochę za wolny, Hamilton nie będzie jezdził wieczenie i Red Bull też może zmienić kierownictwo i swe decyzje. Do Merca to raczej nie wskoczy, ale to robi wolne miejsca, gdzie indziej, które też trzeba zająć np.Gaslym, a nie wiadomo czy z F2 pojawi się wystarczający talent na wejscie do takiego McLarena czy Ferrari z marszu.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się